-
آرشیو :
نسخه زمستان 1399
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11311
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
مریم میرشکاری، سعیده میرشکاری، نجمه پرنیان، بهنام رازقی
-
کلید واژه :
شخصیت، مهارت اجتماعی، ناگویی خلقی.
-
مراجع :
[1] بذرافشان دلیجان، ریحانه و خطیرپاشا، کیومرث،(1397)، بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و مهارت های اجتماعی والدین با اضطراب دانش آموزان ابتدایی شهرستان عباس آباد، چهارمین کنفرانس ملی توانمند سازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات مدیریت، تهران
[2] تقدیری، نادره. (1393). رابطه ابعاد شخصیت وهوش هیجانی با ناگویی خلقی دردانشجویان دانشگاه تبریز، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی - 1393 - [کارشناسی ارشد]
[3] جویباری، نعیمه و علیا عمادیان، سیده و حسن زاده، رمضان،(1394)، بررسی رابطه بین ناگویی خلقی، مهارت های ارتباطی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان، چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران
[4] خرمایی، فرهاد و خیر، محمد. (1385). بررسی مدل علی ویژگیهای شخصیتی، جهتگیری انگیزشی و راهبردهای شناختی یادگیری. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز،93-39،1،2
[5] سبزی، ندا (1390) بررسی الگوی علی ابعاد شخصیت، هوش اجتماعی، خودکارآمدی عاطفی و مهارتهای ارتباطی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
[6] سیدصالحی سیده فاطمه، زهرا دشت بزرگی. (1397). رابطه ویژگی های شخصیتی، نگرانی از تصویر بدنی و ناگویی خلقی با اختلال خوردن دانشجویان پرستاری، نشریه پژوهش پرستاری ایران » مهر و آبان 1397 شماره 55
[7] شبانی، مهدی و بختی، مجتبی و شبانی، ادریس،(1394)، رابطه صفات شخصیتی و ناگویی خلقی با اضطراب سلامتی، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران
[8] شمسی فاطمه، مژگان امیریان زاده. (1396). نقش واسطه ای خودکارآمدی در رابطه ویژگی های شخصیتی با مهارت اجتماعی، نشریه روشها و مدلهای روان شناختی » بهار 1396 شماره 27
[9] نعیم، مهدی و نریمانی، محمد،(1395)، مقایسه ناگویی خلقی و ویژگی های شخصیتی در افراد معتاد و غیر معتاد، هفتمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران،
[10] Baumeister, R. F. & Twenge, J. M. (2004). Personality and social behavior. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 11276- 11281.
[11] Chen J, Xu T, Jing J, Chan RC. Alexithymia and emotional regulation: A cluster analytical approach. BMC psychiatry. 2011; 11(1): 33.
[12] Costa, P. T. & McCrae, R. R. (1985). The NEO personality inventory: Manual, form S and form R: Psychological Assessment Resources
[13] Dimaggio G, Carcione A, Nicolò G, Lysaker PH, d'Angerio S, Conti ML, et al. Differences between axes depend on where you set the bar: associations among symptoms, interpersonal relationship and alexithymia with number of personality disorder criteria. Journal of personality disorders. 2013; 27(3): 371-82.
[14] Elliot, S. N. & Gresham, F. M. (2005). Social skills interventions for children. Behavior Modification, 17.287-313
[15] Gresham, F. M. (2000). Social skills training with handicapped children: A review. Review of EducationalResearch,51(1), 139-176.
[16] Haren, E. & Mitchell, C. W. (2003). Relationships between the five factor personality model and coping styles. Psychology and Education, 40, 1, 38-49.
[17] Hayes, N. & Joseph, S. (2003). Big 5 correlates of three measure of subjective well-being. Personality & Individual Differences, 34(4), 723-727.
[18] Hennessey,B.A. (2007). Promoting social competence in school-aged Children: The effects of the open circle program. Journal of Schoo Psychology,45,349-360.
[19] Hesse C, Floyd K. Affection mediates the impact of alexithymia on relationships. Personality and Individual Differences. 2011; 50(4): 451-6.
[20] Honkalampi, K. Hintikka, J. Saarinen, P. Lehtonen, J. & Viinamaki, H. (2000). Is alexithymia a permanent feature in depressed outpatients? Results from a 6-month follow-up study. Psychotherapy and Psychosomatics, 69, 303-308.
[21] International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 11276- 11281.
[22] John, O. P. & Srivastava, S. (1999). The Big Five trait taxonomy: History, measurement, and theoretical perspectives. In L. A. Pervin & O. P. John (Eds.), Handbook of Personality: Theory and research (2nd ed. pp. 102–138). New York: Guilford.
[23] John, O. P. (1989). Towards a taxonomy of personality descriptors. In D. M. Buss, & N. Cantor (Eds.), Personality psychology: recent trends and emerging directions (pp. 261-271). New York: Springer
[24] Jonason PK, Krause L. The emotional deficits associated with the Dark Triad traits: Cognitive empathy, affective empathy, and alexithymia. Personality and Individual Differences. 2013; 55(5): 532-7.
[25] Juhasz, M. (2010). Influence of personality on Teamwork behavior and communication. Social and Management Sciences, 18, 2, 63-77.
[26] Kalish, Y. & Robins, G. (2006). Psychological predispositions and network structure: The relationship between individual predispositions, structural holes and network closure. Social Networks, 28, 1, 56-84.
[27] Kamps, D. M. & kay, M. (2002).Social skills interventions For young at-risk students: A 2-year follow study.Behavioral Disorder, 25,310-324
[28] Kemmelmeier, M. Danielson, C. & Bastten, JU. (2005). What, s in a grade? Academic success and political orientation. Personality and Social Psychology Bulletin, 31, 1386-139
[29] Korinek, L.&, Popp. A. (2004). Collaborative Mainstream Integration of Social Skills with Academic Instruction.Preventing School Failure,41(4).148
[30] Korkoliakou P, Christodoulou C, Kouris A, Porichi E, Efstathiou V, Kaloudi E, et al. Alexithymia, anxiety and depression in patients with psoriasis: a case˚control study. Annals of general psychiatry. 2014; 13(1): 38.
[31] Lamont, A. & Van Horn, M. Lee. (2015). Heterogeneity in Parent reported Social Skill Development in Early Elementary School Children.Social Development, 22(2): 384-405
[32] Loannis, A. & Efrosini, K. (2008). Nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities. Research indevelopmental disabilities, 29, 1-10.
[33] Lumley MA, Neely LC, Burger AJ. The assessment of alexithymia in medical settings: implications for understanding and treating health problems. Journal of personality assessment. 2007; 89(3): 230-46.
[34] Lundh L-G, Johnsson A, Sundqvist K, Olsson H. Alexithymia, memory of emotion, emotional awareness, and perfectionism. Emotion. 2002; 2(4): 361.
[35] M¡ller J, B¡hner M, Ziegler M, ahin L. Are alexithymia, ambivalence over emotional expression, and social insecurity overlapping constructs? Journal of psychosomatic research. 2008; 64(3): 319-25.
[36] Mason O, Tyson M, Jones C, Potts S. Alexithymia: its prevalence and correlates in a British undergraduate sample. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice. 2005; 78(1): 113-25.
[37] Matson,J.L.Fee,V.E,Coe,D.A.& Smith,D. (2000). A social skills program for developmentally delayed preschoolers. Journal of Clinical Child Psychology,20(4),428-433
[38] Mattila AK, Kronholm E, Jula A, Salminen JK, Koivisto A-M, Mielonen R-L, et al. Alexithymia and somatization in general population. Psychosomatic Medicine. 2008; 70(6): 716-22.
[39] McAdams, D. P. (1995). What do we know when we know a person? Journal of personality, 63, 365-365.
[40] McCrae, R. R. & Costa Jr, P. T. (1989). Rotation to maximize the construct validity of factors in the NEO Personality Inventory. Multivariate Behavioral Research, 24(1), 107-124.
[41] McCrae, R. R. & Costa Jr, P. T. (1997). Conceptions and correlates of openness to experience. In R. H. S. R. Briggs, & W.H. Jones (Ed.), Handbook of personality psychology. New York: Academic Press.
[42] McGeown, S.P. Dave Putwain, D. Simpson, E.G. Boffey, E. Markham, J. & Vince, A. (2014). Predictors of adolescents' academic motivation: Personality, self-efficacy and adolescents' characteristics, Learning and Individual Differences. http://dx.doi.org/ 10.1016 /j.lindif.2014.03.022
[43] Mennin, D. S. Holoway, R. M. Fresco, D. M. Moore, M. T. & Heimberg, R. G. Delineating components of emotion and its dysregulation in anxiety and mood psychopathology. Behavior Therapy, 38, 284−302, 2007
[44] Morris, S. (2002). Promoting social skills among students with nonverbal learning disabilities. Teaching ExceptionalChildren,34(3),66-70.disabilities. 20, 441-448
[45] Pollatos O, Gramann K. Attenuated modulation of brain activity accompanies emotion regulation deficits in alexithymia. Psychophysiology. 2012; 49(5): 651-8.
[46] Rosenbaum, T. (2005). Effective Communication Skills for Highway and Public Works Officials. New York. Cornel local roads program
[47] Taylor, G. J. & Parker, J. D. A. (2000). The twenty-item Toronto Alexithymia Scale: II. Convergent, discriminant, and concurrent validity. Journal of Psychosomatic Research, 38, 33-40
[48] Vance, Michael J. (2016). Examination of the Relationship Between Spacific Classses of Social Skill Behaviors and Academic Competence on the Social Skills Improvement System Rating-Scales.
[49] Vince, A. (2014). Predictors of adolescents' academic motivation: Personality, self-efficacy and adolescents' characteristics, Learning and Individual Differences. http://dx.doi.org/ 10.1016 /j.lindif.2014.03.022
[50] Walker S, OConnor DB, Schaefer A. Brain potentials to emotional pictures are modulated by alexithymia during emotion regulation. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience. 2011; 11(4): 463-75.
[51] Wotschack C, Klann-Delius G. Alexithymia and the conceptualization of emotions: A study of language use and semantic knowledge. Journal of research in Personality. 2013; 47(5): 514-23.
- صفحات : 38-50
-
دانلود فایل
( 376.65 KB )